Toimitusehdot

Tilaajan ja maksajan tulee olla 18-vuotta täyttänyt. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä tilauksen huoltajan kanssa. 

Tuotteiden maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay ja Klarna Payments.

Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Visma Pay -maksutavat:

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Fellow Lasku.

MobilePay

Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Jousto

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Tarkistathan Visma Payn sivuilta ajankohtaiset hinnat.

Klarna Payments


Klarna Payments -maksutavat:

Tarjoamme jokaiseen tilanteeseen sopivimman maksutavan. Maksa verkkopankkimaksulla tai kortilla heti. Maksa myöhemmin joko 30-päivän ilmaisella maksuajalla tai pilkkomalla suuremmat maksut eriin. Sinä ostat. Sinä päätät.

Maksa heti.
Verkkopankki- ja korttimaksu. Osta mitä rakastat ja nauti. Kortti ja verkkopankkimaksut ilmestyvät muiden maksutapojen tavoin Klarna-sovellukseen, jolloin pysyt aina kärryillä kuluistasi. Maksamalla ostoksesi heti Klarnalla verkkopankki- tai korttimaksulla hyödyt seuraavanlaisesti:

  • Maksat suoraan kassalla ilman, että sinun on annettava korttitietoja tai ylimääräistä salasanaa.
  • Voit luottaa siihen, että kyseisessä verkkokaupassa on turvallista tehdä ostoksia.
  • Ostoksesi ilmestyy Klarna-sovellukseen, jolloin pysyt aina kärryillä omista kuluistasi.

Maksa myöhemmin.
Tee tilaus tänään ja maksa tuote vasta, kun olet vastaanottanut sen ja tehnyt lopullisen ostopäätöksen.
Klarnalla saat 30 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat aina tuotteen, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä. Voit myös kaikessa rauhassa kokeilla tuotetta ennen ostopäätöksen tekoa. Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tuotteen sinun ei tarvitse odotella rahojen palautumista tilillesi.

Lasku lähetetään tilauksesi mukana. Se ilmestyy myös Klarna-sovellukseen, jossa saat muistutuksia eräpäivästä ja maksat laskusi helposti. Mikäli haluat, voit myös torkuttaa maksusi, eli siirtää laskusi eräpäivää. Tästä palvelusta perimme pienen maksun.

Pilko maksu eriin.
Joskus isompia ostoksia tehdessä on hyvä pystyä jakamaan kulut ei kuukausille. Klarnalla voit tehdä tilauksen nyt ja pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Klarnan sovelluksessa hallitset maksujasi ja eräpäiviäsi.

Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Teemme luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle myönnetään mahdollisuus erämaksuun voit valita sinulle sopivimman erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Klarna-sovelluksessa näet aina seuraavan eräpäiväsi ja saat muistutuksia näistä.

Pyrimme tarjoamaan sinulle aina sen maksuvaihtoehdon, joka sopii parhaiten elämäntilanteeseesi. Voit valita maksaa laskun vähimmäissumman tai minkä tahansa summan, joka ylittää vähimmäissumman. Haluatko maksaa enemmän tai kaiken kerralla? Onnistuu! Voit maksaa jäljellä olevan summan pois milloin tahansa.

Lue luottoehtomme täällä.

Klarnan asiakaspalvelu

Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.

Chattaa kanssamme (Klarnan asiakaspalvelu)
Olemme tavoiteltavissa Chatissa 24/7

Soita meille 09 – 425 99 771
Aukioloajat: Ma-Pe 9:00-18:00, Suljettu pyhäpäivinä. Puhelusta veloitetaan paikallisverkkomaksu (pvm).

Tarkistathan Klarnan sivuilta ajankohtaiset hinnat.


Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postin kirjelähetystä, yleensä Priority- tai Economy-kirjeenä, yli 100 euron tilauksille tarvittaessa XS-paketti (toimitus postilaatikkoon) tai S-paketti (toimitus Postin noutopisteeseen tai automaattiin). Jos haluat postin seurantatunnuksen, valitse jompi kumpi Postin pakettivaihtoehdoista. Jälleenmyyjien lähetykset lähetetään tarvittaessa pakettina. S-paketin saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postista tai automaatista. Pidätämme oikeuden päättää itse pakkaustavasta sekä postitustavasta. Lisäksi tuotteet voi noutaa Vernada-puodista veloituksetta. Meillä ei ole postiennakkovaihtoehtoa. 

HUOM. Postipaketti saatetaan toimittaa myös pelkän puhelinnumeron perusteleella, joten tarkistathan, että puhelinnumero on varmasti oikein!


Nouto Vernada-puodista

Tuotteet voi myös noutaa sopimuksen mukaan Vernada-puodista. Tuotteet maksetaan noudettaessa joko käteisellä tai pankkikortilla, tai tilauksen voi maksaa myös etukäteen suoraan verkkopankin kautta tilauksen yhteydessä. Sovi noutoaika etukäteen 050-5118896. Vernada-korupuodin osoite on: Sandäsbackvägen 2, Helsingby, Mustasaari


Toimituskulut

Tuotteet postitetaan pääsääntöisesti kirjeenä, jolloin on toimituskulut ovat 3,90 euroa. Suuremmille tilauksille sekä jälleenmyyjien tilauksille on myös Postin paketti-vaihtoehdot (Pienpaketti- tai S-paketti, hinnat 6,90-7,90 euroa, sis. pakkauskulut), joista toimitetaan asiakkalle lähetystunnus, jolla voi seurata lähetystä.

Tarjoamme ilmaisen kirjetoimituksen yli 50 euron tilauksille. Yli 100 euron tilaukset toimitetaan Postin Pienpakettina tai S-pakettina.


Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Toimituksista ulkomaille voi tiedustella erikseen sähköpostilla (info @ vernada-puoti.fi)


Toimitusaika
  
Pyrin toimittamaan tilaukset postiin maksimissaan 7 arkipäivän aikana tilauksesta (pois lukien sesonkiajat ja verkkosivuilla ilmoitetut toimitustauot). Jos jostain syystä en ehdi valmistaa tuotetta luvatussa ajassa, otan yhteyttä tilaajaan mahdollisesta myöhästymisestä. Postin pitäisi toimittaa Priority-kirjelähetykset perille noin 3-4 arkipäivän kuluessa postituksesta. Valitettavasti postin jakelu on muutettu jokatoiselle päivälle. Tämä hidastaa toimituksia ja toimitus voi kestää yli viikon. Otathan huomioon, että kiireellisissä tilauksissa valitset mieluummin pakettivaihtoehdon, jossa tilaksen seuranta onnistuu.

Kirjoita kassalla tilauksen viestikenttään, mikäli sinulla on erityisiä toiveita tilauksen aikataulun suhteen. Pyrin huomioimaan toiveet mahdollisuuksien mukaan. Tilaukseen on mahdollista ostaa pikakirjelisä , jonka toimituksesta on aina sovittava erikseen.

Koska korut valmistetaan käsin, ei nettikaupan saldo ei välttämättä tarkoita aina valmiiden korujen määrää, vaan myös kyseiseen määrään riittäviä tarvikkeita. Osa tuotteista siis valmistetaan tilauksesta. Koska kyseessä on käsitehtävä tuote, ilmoitan mahdollisimman pian, mikäli tuoteet tekeminen esimerkiksi loppuneiden osien takia viivästyy. Ota huomioon, että messu- tai sesonkiaikaan tilaukset saattavat tarvita pidemmän toimitusajan (äitienpäivä, isänpäivä, joulu, kevään valmistujaiset jne.). Mikäli jokin tuote on loppu ja en pysty valmistamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, otan yhteyttä mahdollisesta korvaavasta tuotteesta.


Poikkeukset toimitusajoissa

Mahdollisista muutoksista toimitusajoissa ja toimitustauoista esimerkiksi loma-aikoina, ilmoitamme verkkokaupan etusivulla ja Vernadan Facebook-sivulla. Yleensä verkkokauppa pysyy loma-ajan auki, mutta tilauksien toimitukset alkavat loma-ajan jälkeen. Näitä ovat esim. kesäloman ja joululoman toimitustauot.


TUOTTEEN PALAUTUS TAI VAIHTO

Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.
Peruuttamisaika: Kauppa perutaan ilmoittamalla siitä myyjälle 14 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla info @ vernada-puoti.fi , poista välit). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Pelkkä tavaran palauttaminen tai sen noutamatta jättäminen postista ei enää riitä peruuttamisilmoitukseksi. Jos kuluttaja peruuttaa kaupan, hänen on palautettava tavara viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että tavara on palautettu määräajassa. Kuluttaja vastaa myös tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista. Mittatilauksena valmistetuilla tuotteilla ei ole vaihto/palautusoikeutta.

Tuotteen palauttaminen
Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Meillä ei ole valmiiksi maksettua asiakaspalautussopimusta, emmekä lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Palautuskuluista vastaa asiakas. Palautuskulut ovat noin 1,85 – 6,90 euroa riippuen tuotteen painosta ja valitusta lähetystavasta. Palautettavan tuotteen on oltava virheetön ja käyttämätön. Mukana oltava myös tuotteen alkuperäinen etiketti sekä pakkaus. Tuote on pakattava niin, ettei se vahingoitu palautuksen aikana. Jos palautettava tuote on käytetty tai vahingoittunut, palautuksessa arvioidaan arvon alennus. Ota huomioon, että tuotekuvien sävyt ovat ohjeellisia ja esim. näytön ominaisuudet vaikuttavat värien toistumiseen.

Tuotteen vaihtaminen
Tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon (jos tuotetta on vielä saatavilla) tai toiseen samanhintaiseen tuotteeseen. Tuotetta vaihdettaessa liitä mukaan viesti mihin tuotteeseen/kokoon palautettu tuote vaihdetaan. Vaihdossa lähetettävää tuotetta ei toimiteta ennen kuin palautettava tuote on palautunut takaisin myyjälle. Palautettavan tuotteen on oltava virheetön ja käyttämätön.

Viallinen tuote
Viallisen tuotteen reklamointiaika on 14 päivää. Ensisijaisesti alkuperäinen viallinen tuote pyritään korjaamaan, mutta jos se ei onnistu, tuote vaihdetaan samanlaiseen tai vastaavaan uuteen tuotteeseen.

Peruuttamisen vaikutukset
Jos asiakas peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan, hän palauttaa ensin tuotteet, jonka jälkeen palautamme kaikki häneltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan sekä palautuksesta koituvia kuluja), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä maksussa (ellei ole nimenomaisesti suostunut muuhun) siten, että hänelle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Mikäli tuotetta ei palauteta meille alkuperäisessä kunnossa, tuotteen hinnasta vähennetään myyjän sopivaksi katsoma arvonalennus. Käytetyn tai palauttamatta jätetyn tuotteen maksua ei palauteta.

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset
  
Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan tuotteita ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys myös meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen seitsemän päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.
 

Force Majeure

Vernada-korut ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Toiminta mahdollisessa riitatilanteessa 

Ensisijaisesti pyrimme toimimaan niin, ettei riitatilanteita syntyisi. Jos sellainen tilanne kuitenkin jostain syystä syntyy, mahdolliset erimielisyydet tulisi koittaa ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Yhteystiedot

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

– Sähköpostilla osoitteesta info @ vernada-puoti.fi (Poista välit osoitteesta)
  Mikä et saa vastausta viestiisi, tarkista varmuuden vuoksi roskapostisi, 
  ettei vastaus ole jäänyt sinne. 

– Puhelimella numerosta 050 511 8896

– Yhteyshenkilö: Anne Vuorela

– Käyntiosoite:
  Vernada Puoti&Paja
  Sandåsbackvägen 2
  65520 Helsingby

– Postiosoite:
  Vernada Oy
  Ulrikantie 4
  65520 Helsingby
  Suomi

– Verkkosivut: www.vernada.net
– Verkkokauppa: www.vernadapuoti.fi

– Y-tunnus: 2916904-5

Vernadan asiakasrekisterin tietosuojaseloste

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste (GDPR). Voit lukea täältä.

Vernada-korut pidättää itsellään oikeuden muuttaa koska tahansa sopimusehtoja, ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan velvollisuus on tutustua ennen tilauksen tekoa ehtoihin. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.