Toimitusehdot

Tilaajan ja maksajan tulee olla 18-vuotta täyttänyt. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä tilauksen huoltajan kanssa. 

Maksutavat

Klarna Checkout verkkomaksupalveun kautta voit valita maksutavaksi luotto- tai pankkikortin. Jos tallennat tietosi, oston teko on seuraavalla kerralla vielä sujuvampaa. Lisäksi valittavissa on vaihtoehtoisesti Karna-lasku tai Joustava erämaksu (huomioi mahdolliset maksutapakulut). Lasku-vaihtoehto on vain erikseen sovituille jälleenmyyjäyritysasiakkaile ja laskuun lisätään 3,50 euron laskutuslisä.


Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postin kirjelähetystä, yleensä Priority-kirje, suuremmille tilauksille tilauksille tarvittaessa XS-paketti (toimitus postilaatikkoon). Jälleenmyyjien lähetykset lähetetään tarvittaessa pakettina. S-paketin saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postista. Pidätämme oikeuden päättää itse pakkaustavasta sekä postitustavasta. Lisäksi tuotteet voi noutaa Vernada-puodista veloituksetta. Meillä ei ole postiennakkovaihtoehtoa. 


Nouto Vernada-puodista

Tuotteet voi myös noutaa sopimuksen mukaan Vernada-puodista. Tuotteet maksetaan noudettaessa joko käteisellä tai pankkikortilla, tai tilauksen voi maksaa myös etukäteen suoraan verkkopankin kautta tilauksen yhteydessä. Sovi noutoaika etukäteen 050-5118896. Vernada-korupuodin osoite on: Sandäsbackvägen 2, Helsingby, Mustasaari


Toimituskulut

Tuotteet postitetaan pääsääntöisesti ykkösluokan kirjeenä, jolloin on toimituskulut ovat 3,50 euroa. Suuremmille tilauksille sekä jälleenmyyjien tilauksille on Postista noudettava paketti-vaihtoehto (S- tai M-paketti, hinta 5,90 euroa), joista toimitetaan asiakkalle lähetystunnus, jolla voi seurata lähetystä.


Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Toimituksista ulkomaille voi tiedustella erikseen sähköpostilla (info @ vernada-puoti.fi)


Toimitusaika
  
Pyrin toimittamaan tilaukset postiin 7 arkipäivän aikana. Posti toimittaa Priority-kirjelähetykset perille noin 2-4 arkipäivän kuluessa postituksesta. Koska korut valmistetaan käsin, ei nettikaupan saldo ei välttämättä tarkoita valmiiden korujen määrää, vaan myös kyseiseen määrään riittäviä tarvikkeita. Osa tuotteista valmistetaan vain tilauksesta. Koska kyseessä on käsitehtävä tuote, ilmoitan mahdollisimman pian, mikäli tuoteet tekeminen esimerkiksi loppuneiden osien takia viivästyy. Ota huomioon, että sesonkiaikaan tilaukset saattavat tarvita pidemmän toimitusajan (äitienpäivä, isänpäivä, joulu, kevään valmistujaiset jne.). Mikäli jokin tuote on loppu ja en pysty valmistamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, otan yhteyttä mahdollisesta korvaavasta tuotteesta.


Poikkeukset toimitusajoissa

Mahdollisista muutoksista toimitusajoissa esimerkiksi loma-aikoina, ilmoitamme verkkokaupan etusivulla ja Vernadan Facebook-sivulla. Yleensä verkkokauppa pysyy loma-ajan auki, mutta tilauksien toimitukset alkavat loma-ajan jälkeen.


TUOTTEEN PALAUTUS TAI VAIHTO

Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua tuotteen toimittamisesta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla info @ vernada-puoti.fi , poista välit) Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Mittatilauksena valmistetuilla tuotteilla ei ole vaihto/palautusoikeutta.

Tuotteen palauttaminen
Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Meillä ei ole valmiiksi maksettua asiakaspalautussopimusta, emmekä lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Palautuskuluista vastaa asiakas. Palautuskulut ovat noin 1,70 – 5,90 euroa riippuen tuotteen painosta ja valitusta lähetystavasta. Palautettavan tuotteen on oltava virheetön ja käyttämätön. Mukana oltava myös tuotteen alkuperäinen etiketti sekä pakkaus. Tuote on pakattava niin, ettei se vahingoitu palautuksen aikana. Jos palautettava tuote on käytetty tai vahingoittunut, palautuksessa arvioidaan arvon alennus

Tuotteen vaihtaminen
Tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon (jos tuotetta on vielä saatavilla) tai toiseen samanhintaiseen tuotteeseen. Tuotetta vaihdettaessa liitä mukaan viesti mihin tuotteeseen/kokoon palautettu tuote vaihdetaan. Vaihdossa lähetettävää tuotetta ei toimiteta ennen kuin palautettava tuote on palautunut takaisin myyjälle.

Viallinen tuote
Viallisen tuotteen reklamointiaika on 14 päivää. Ensisijaisesti alkuperäinen viallinen tuote pyritään korjaamaan, mutta jos se ei onnistu, tuote vaihdetaan samanlaiseen tai vastaavaan uuteen tuotteeseen.

Peruuttamisen vaikutukset
Jos asiakas peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan, hän palauttaa ensin tuotteet, jonka jälkeen palautamme kaikki häneltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan sekä palautuksesta koituvia kuluja), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä maksussa (ellei ole nimenomaisesti suostunut muuhun) siten, että hänelle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Mikäli tuotetta ei palauteta meille alkuperäisessä kunnossa, tuotteen hinnasta vähennetään myyjän sopivaksi katsoma arvonalennus. Käytetyn tai palauttamatta jätetyn tuotteen maksua ei palauteta.


Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset
  
Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan tuotteita ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys myös meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen seitsemän päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.
 

Force Majeure

Vernada-korut ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Toiminta mahdollisessa riitatilanteessa 

Ensisijaisesti pyrimme toimimaan niin, ettei riitatilanteita syntyisi. Jos sellainen tilanne kuitenkin jostain syystä syntyy, mahdolliset erimielisyydet tulisi koittaa ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Yhteystiedot

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

– Sähköpostilla osoitteesta info @ vernada-puoti.fi (Poista välit osoitteesta)
  Mikä et saa vastausta viestiisi, tarkista varmuuden vuoksi roskapostisi, 
  ettei vastaus ole jäänyt sinne. 

– Puhelimella numerosta 050 511 8896

– Yhteyshenkilö: Anne Vuorela

– Käyntiosoite:
  Vernada Puoti&Paja
  Sandåsbackvägen 2
  65520 Helsingby

– Postiosoite:
  Vernada Oy
  Ulrikantie 4
  65520 Helsingby
  Suomi

– Verkkosivut: www.vernada.net
– Verkkokauppa: www.vernadapuoti.fi

– Y-tunnus: 2916904-5

Vernadan asiakasrekisterin tietosuojaseloste

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste (GDPR). Voit lukea täältä.

Vernada-korut pidättää itsellään oikeuden muuttaa koska tahansa sopimusehtoja, ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan velvollisuus on tutustua ennen tilauksen tekoa ehtoihin. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.